Raktažodžių pozicijos Google paieškos sistemoje

2012-02-26 16:51

Vis dažniau įmonės, norinčios įgyti konkurencinį pranašumą, didesnį dėmesį skiria internetinei reklamai. Google paieškos sistemose ne veltui vienas ar kitas puslapis pagal konkrečius paieškos raktažodžius yra išmetami pirmesnėse pozicijose. Tam galima daryti įtaką. Paprastai šiuo darbu užsiima paieškos sistemų optimizatoriais pasivadinę asmenys, tačiau kiekvieno žinios skiriasi, todėl svarbu išsirinkti gerą paieškos sistemų optimizavimu (SEO- search engine optimization) užsiimantį specialistą. Tačiau apie tai jau skaitykite kitą straipsnį.

Taigi, norėdami pradėti konkurencinę kovą internetinėje erdvėje, visų pirmiausia turite išsirinkti, su kokiais raktiniais žodžiais norite, kad jus rastų klientas. Jeigu jūs teikiate remonto paslaugas, ko gero norėsite kad žmonės jus rastų tokiais raktiniais žodžiais kaip: „skubios remonto paslaugos“, „remonto paslaugos Vilniuje“ ar pan., o žmonės dažniausiai ieškos naudodami panašius raktažodžius, tik galbūt dar pridės specifinių pageidavimų iš savo pusės, tokiu kaip: „pigios remonto paslaugos“ ir kt. Raktažodžių paieškų dažnumą jūs galite pasitikrinti su specialiais Google įrankiais esančiais Google AdWords.

1 lentelė. Konkrečių raktažodžių paieškos dažnumas Google.com (pagal Google AdWords).

Raktažodžių paieškų statistika (Visuotinė mėnesinė paieška, metinis vidurkis)

Konferencijų organizavimas Lietuvoje – 110

Konferencijos ir renginiai Lietuvoje – 73

Atvykstamasis turizmas Lietuvoje – 80

Atsižvelgdami į paieškų dažnumą ir nedviprasmiškumą, pasirinkite raktažodžius, į kuriuos investuosite, kad šie pasirodytų pirmose Google paieškos sistemos pozicijose. Atkreipkite dėmesį, kad to paties raktažodžio paieškos rezultatus mes skirtingai Google.com ir Google.lt, o kartais gali ir sutapti.

Jūs galite patikrinti, kokioje pozicijoje esate su konkrečiu raktažodžiu Google paieškos rezultatuose. Pavyzdžiui pasirenkame kad tikrinsime savo pozicijas Google.com paieškos sistemos rezultatuose su tam tikrais raktažodžiais. Galime pasirinkti savo pagrindinius konkurentus ir tikrinti, kokias jie užima pozicijas su tais pačiais raktiniais žodžiais. Tada matysime, ar mes turime pranašumo ar ne – tai gali lemti tai, kad konkurentai atima didžiąją dalį mūsų potencialių klientų ir mums būtinai reikia juos aplenkti. Patikrinkite pasirinktų konkurentų užimamas pozicijas su kiekvienu pasirinktu jūsų raktažodžiu ir galiausiai išveskite kiekvienos įmonės matomumo vidurkį Google paieškos sistemoje, kaip kad aš pateikiu duomenis lentelėje žemiau. Tai padės jums įsivertinti savo konkurencingumą.

1 lentelė. Jūsų verslo srities pasirinktų raktažodžių pozicijų vidurkis Google.com paieškos sistemoje

Koks jūsų matomumas Google.com paieškos sistemoje

(raktažodžių pvz: konferencijų organizavimas Lietuvoje, konferencijos ir renginiai Lietuvoje, atvykstamasis turizmas Lietuvoje)

“A”

“B”

“C”

“D”

Jūsų įmonė

Labai blogai. Jūs niekada nepapuolate į top 100 sąrašą su pasirinktais raktažodžiais Google.com paieškos sistemoje. Taip pat pirmuose trijuose Google paieškos rezultatų lapuose pateiktose internetinėse svetainėse nėra nuorodos į jūsų internetinę svetainę.

x

Blogai. Jūs nepatenkate į pirmus tris Google paieškos rezultatų lapus pagal pasirinktus raktažodžius, tačiau kartais galima rasti nuorodų į Jūsų internetinę svetainę kitose internetinėse svetainėse, patenkančiose į pirmus tris Google paieškos rezultatų puslapius.

x

Vidutiniškai. Jūs nepatenkate į pirmus tris Google paieškos rezultatų puslapius bet dažniausiai į jūsų internetinę svetainę randamos nuorodos bendrojo informacinio pobūdžio internetniuose puslapiuose, kurie yra pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje, arba dažnai reklamuojatės su Google Adwords. Kitu atveju, jūs patenkate į pirmąjį ar antrąjį Google paieškos rezultatų puslapį, tačau nesireklamuojate su Google Adwords.

x

Gerai. Pirmas ar antras puslapis ir dažniausiai į jūsų internetinį puslapį randamos nuorodos kituose bendro informacinio pobūdžio internetniuose puslapiuose, esančiuose pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje arba nuolatos reklamuojatės su Google Adwords.

x

Puikiai. Dažniausiai su pasirinktais raktažodžiais jūs patenkate į pirmąjį Google paieškos rezultatų puslapį.

x

Jeigu atlikę šį vertinimą pastebėsite, kad jūsų padėtis lyginant su konkurentais yra žymiai prastesnė – siūlome daugiau dėmesio skirti puslapio optimizavmui paieškos sistemose, nes tai padės jums susilaukti daugiau klientų ir prisidės prie verslo sėkmės.

Straipsnio autorius: Vygantas Poškus