Prekių priežiūros paslaugos – dar viena reklamos įmonių veiklos sritis

2014-02-09 17:14

Kiekviena įmonė turi stengtis taupyti savo išteklius: žmogiškuosius, laiko, piniginius ir kt. Įmonės, kurios pardavinėja savo produktus prekybos centruose tuo pačiu rūpinasi ir tinkamu prekių išdėstymu lentynose, reklaminių stendų atnaujinimu, pateikimu, prekių kiekio užtikrinimu ir kt. Šiuos darbus neretai atlieka įmonės vadybininkai, tačiau taip atimamos galimybės iš jų dirbti kitą, svarbesnį darbą, vystyti verslą ar kt., o taip pat šie vadybininkai taip dažnai neaplanko prekybos centrų ypatingai visoje Lietuvoje kaip tą norėtųsi padaryti. Apibendrinant situaciją – nors ir siekiama geresnių pardavimų užtikrinant tinkamą prekių asortimento pateikimą prekybos centruose, vis dėlto šis darbas atliekamas eikvojant savo žmogiškuosius išteklius ir nepasiekiant norimo rezultato, o už darbo valandas vis tiek vadybininkams mokama tiek pat kiek būtų galima sumokėti kitiems asmenims, kurie atliktų šį darbą už jus ir kiek išsamiau. Šiuo metu nemažai įmonių siūlo prekių priežiūros (angl. merchandising) paslaugas. Į šias paslaugas įeina:

  • Jūsų prekėms skiriamas visapusiškas dėmesys sutartose prekybos vietose (tai leidžia pagerinti prekių matomumą ir pasiekiamumą klientui);
  • Planogramų, skirto lentynų ploto, sutarto papildomo išstatymo užtikrinimas bei pastangos sudėti kliento prekes į vietas, kur jos geriausiai parduodamos;
  • Asortimento kontrolė, informacija apie prekių trūkumus bei problemų sprendimas vietoje (pvz.: lentynų papildymas iš vietinio sandėlio);
  • Periodinė kainų kontrolė (taip pat kontroliuojama kaip žymimos kainos, akcijos);
  • Kitos, su klientu suderintos, paslaugos (pvz.: reklaminės medžiagos išdėstymas ir užtikrinimas, kad ji būtų vietoje).

Daugelis prekybos tinklų, siekdami sumažinti veiklos kaštus, mažina salės darbuotojų skaičių, dėl ko ypatingai išauga reguliarios prekių priežiūros poreikis. Prekių priežiūra organizuojama pagal suderintą su partneriu vizitų planą (tiesiogiai nuo vizitų dažnumo priklausys paslaugos kaina). Vizitai dažniausiai atliekami ne tik darbo dienomis, bet ir savaitgaliais.

Žinoma derėtų kreiptis į įmonę, kuri yra sukaupusi nemažai patirties atliekant šį darbą. Tik tokiu atveju gauta informacija bus išsami ir patikima, kuria remiantis drąsiai galima daryti pakeitimus. Taip pat įmonė turi turėti platų prekių priežiūros specialistų tinklą visoje Lietuvos teritorijoje, jeigu jums tai aktualu.

Neretai kartu su prekių priežiūros paslauga siūloma ir rinkos tyrimų ir analizės paslauga. Asmuo, kuris atsakingas už prekių priežiūrą prekybos taškuose geriausiai būna susipažinęs su esama situacija, o sukaupta informacija yra be galo naudinga asmenims, norintiems pagerinti prekių pardavimus prekybos centruose. Tokiu atveju klientams siūlomos įvairių formų ataskaitos, kurios leidžia paslaugos užsakovams susipažinti su realia prekės situacija prekybos vietose. Ataskaitose dažniausiai pateikiama informacija apie prekių trūkumus prekybos vietose, susitarimų nevykdymą (netinkamai pažymėtos akcijuojamos prekės, nėra papildomų išstatymų ar kt. ), pasikartojančių problem sąrašas. Taip pat klientui gali būti siūlomos papildomos ataskaitos, kuriose pateikiama informacija apie produkto matomumą, konkurentų prekes, jų užimamą rinkos dalį, jų

Prekių priežiūros paslaugas siūlo šios įmonės:

Sanitex;

Vilandra;

Maisto rinka;

Vexillum;

Osama;

Galley;

Eugesta;

Yra ir kitų įmonių, kurios siūlo panašias paslaugas.

Straipsnį paruošė Vygantas Poškus