Internetinių puslapių vaidmuo reklamuojantis

2012-01-25 22:32

Keičiantis rinkos sąlygoms, stiprėja konkurencinė įtampa, verčianti verslo subjektus ieškoti būdų, kaip sėkmingiau vykdyti savo veiklą ir įgyti konkurencinio pranašumo. Vienas iš konkurencingumą padedančių didinti veiksnių yra inovacinių technologijų pritaikymas.

Verslo sektoriai ir atskiros įmonės yra stipriai įtakojami interneto, kadangi dauguma žmonių bendravimui, informacijos paieškai, savo poreikių tenkinimui naudoja būtent šią priemonę. Interneto potencialas šiuo metu labai didelis, jo vartojimas bėgant metams ženkliai auga ir toliau augs. Internetas padidina informacijos ir žinių kūrimo, saugojimo ir paskirstymo galimybes visai įmonei, visiems jos darbuotojams, o taip pat padeda gerokai sumažinti verslo procesų kainą. Informacija yra verslo pagrindas, todėl efektyvus informacinių technologijų naudojimas yra labai svarbus konkurencingumo ir pelningumo veiksnys.

Esant pasaulyje stipriai globalizacijai ir liberalizacijai, informacijos ir ryšių technologijos, o ypač internetas, manoma, yra labai ekonomiškai efektyvios priemonės įmonėms užvaldyti didesnę rinkos dalį ir suteikia galimybę varžytis su konkurentais sudominant klientus savo produktais, paslaugomis ar informacija (Salwani M.I ir kt., 2009).

Augant interneto svarbai planuojant kiekvienam asmeninę veiklą, svarbu įmonėms tinkamai planuoti ir tvarkyti savo internetines svetaines, tam, kad būtų galima nustatyti iššūkius ir rasti atitinkamus sprendimus efektyviai produktų ar paslaugų rinkodarai. Be jokios abejonės, paieškos sistema, tokia kaip Google tapo mūsų kasdienos vartojamo žodyno dalis. Tikriausiai nėra nei vieno tokio galingo įrankių rinkinio kaip interneto paieškos sistemos, kuris atstovautų virtualų pasaulį.

Mokslininkai nustatė, kad rinkodara elektroninėje erdvėje yra daug labiau prisitaikanti, negu tradicinės informacinės priemonės; reklamuotojai gali kaip mat pridėti naujų žinučių ir atnaujinti informaciją atsižvelgiant į tiesioginį grįžtamąjį ryšį iš vartotojų. Informacijos atnaujinimas elektroninėje erdvėje kainuoja žymiai mažiau, negu naujų lankstinukų ar katalogų kūrimas (Kiprutto ir kt. 2010). Tęsdami savo mintį mokslininkai pabrėžia, kad prieinamumas yra labai svarbus interneto privalumas. Įmonės taip gali padidinti savo verslo valandas ir klientai gali pasiekti jiems reikalingą informaciją ar netgi nusipirkti produktą bet kuriuo metu.

Perkeliant jėgas rinkodaros stiprinimui interneto erdvėje, svarbu samdyti IT darbuotojus su atitinkamomis žiniomis ir įgūdžiais. Šie darbuotojai nuolatos turėtų būti siunčiami į specialius mokymus, tam, kad būtų užtikrinta, kad jų žinios būtų nepasenusios.

Tiriant paslaugų ar produktų pardavimo internetinius tarpininkus buvo nustatyta, kad šių įmonių vadovai yra įsitikinę, jog internetas padeda geriau atpažinti rinkos segmentus, pasiekti didesnę rinkos dalį ir vystyti artimesnius ryšius su klientais (Buhalis, D. Licata, M.C., 2002). Svarbu nuolatos greitai ir efektyviai reaguoti į besikeičiančią vartotojų elgseną, ištobulinti savo rinkodaros internete strategiją. Taip pat minėti autoriai teigia, kad turizmo paslaugų ir produktų tiekėjams internetas suteikia tiesioginę galimybę reklamuoti savo produktus ar paslaugas globaliems vartotojams elektroniniu greičiu be jokių laiko ar geografinių suvaržymų. Per virtualius informacijos platinimo kanalus specialistai siekia sumažinti informacijos platinimo išlaidas, padidinti pelną ir užkariauti didesnę rinkos dalį.

M. Fuchs ir kt. (2010, psl. 170-172) teigia, kad internetas turi unikalių bruožų, tokių kaip aktualios, individualios informacijos išsamumas ir jos pasiekiamumas, viešumas ir nėra nei laiko nei erdvės kliūčių. E-verslo poveikį supranta įmonių rinkodaros specialistai – jo dėka galima sutaupyti, t.y. sumažinti reklamos išlaidas, vidaus procesų sąnaudas ir pan. Remiantis autorių atliktais tyrimais, interneto rinkodaros specialistai dažniausiai naudojasi šiomis e-verslo teikiamomis galimybėmis: internetiniais puslapiai su užsakymo galimybe, elektroninių laiškų rinkodara, vartotojų duomenų bazės sudarymu ar tik informacijos pateikimu.

Kitas ir labai svarbus privalumas - kiekvieną kartą kai vartotojas atvyksta į internetinę svetainę, svetainės teikėjas turi vartotojo elektroninio adreso įrašą. Taip galima tikrinti iš kokių internetinių svetainių ar paieškos sistemų įmonės internetiniame puslapyje apsilanko klientas ir tokiu atveju gali sukurti klientų duomenų bazę. Elektroninė rinkodaros vadyba pasitelkiant duomenų bazę pasižymi mažomis išlaidomis ir ypatingu greičiu (Kiprutto ir kt. 2010). Taip pat pagal paieškos sistemose įvedamus raktinius žodžius galima spręsti apie klientų poreikius, pagal tai rinktis ir rengti reklamos priemones. P. Beatriz (2008) savo darbe pabrėžė nemokamos Google kompanijos siūlomos paslaugos „Google Analytics“ teikiamą naudą. „Google Analytics“ generuoja apsilankymų internetiniame puslapyje detalią statistiką. Puslapio savininkas gali sužinoti iš kur lankytojai atvyko į internetinę svetainę ir kaip ilgai joje užsibūna. Turint šiuos duomenis internetinio puslapio savininkas gali daryti atitinkamus veiksmus.

Tik sukurti internetinį puslapį nepakanka. Norint pasiekti savo suplanuotus tikslus, visų pirma reikia, kad tas tinklalapis būtų lankomas. Labai svarbus elementas, kuris prisideda prie konkurencingumo didinimo yra internetinio puslapio vardo pirmavimas interneto paieškos sistemose. Mokslininkai C.F. Lin ir Y.H. Liao (2010) teigia, kad paieškos sistemos yra esminis internetinių puslapių matomumo ir populiarumo aspektas. Yra specialistų, kurie gali optimizuoti puslapio padėtį paieškos sistemose ir taip galima padidinti įmonės internetinio puslapio lankytojų skaičių. Pagal Xiang Z. ir kt. (2008) paieškos rezultatų išsamumas ir geras rezultatų išrikiavimas yra pagrindinis paieškos sistemų iššūkis. Yra teigiama, kad vartotojų užklausos paprastai trumpos ir daugumą iš jų neieškos informacijos daugiau nei trijuose pirmuose pateiktuose paieškos rezultatų puslapiuose, todėl labai svarbu, kad paieškos sistema pateiktų kuo labiausiai paieškos užklausą atitinkančius rezultatus. Įmonės turi stengtis, kad jų internetinės svetainės, įvedus įvairius raktinius žodžius, paieškos sistemose atsidurtų kuo aukščiau sąraše visų kitų išrikiuotų įmonių (Henzinger 2007). Autoriai pažymi, kad jau dabar yra puikiai matoma konkurencija tarp įmonių, kurios stengiasi įgauti kuo geresnę poziciją paieškos sistemų sąrašuose arba perkant reklamą paieškos sistemose.

Bell H., Tang N. (1998) Įmonės internetą laiko neapsakomai vertinga reklamos priemone. Bet kurio dydžio ir nesvarbu kokiam sektoriui priklausančios įmonės gali turėti naudos iš interneto, tačiau vien tik interneto teikiamų galimybių pritaikymas įmonėje negarantuoja verslo sėkmės. Svarbūs veiksniai lemiantys įmonės veiklos sėkmę yra savo tikslinės auditorijos nustatymas ir jos lūkesčių ir poreikių nustatymas. Tik atlikus šiuos veiksmus patartina pradėti mąstyti apie galimybę sukurti verslo internetinę svetainę.

Autorė Daiva Lukoševičiūtė