Kas tai yra BTL ir ATL reklama?

2012-08-12 22:24

Pardavimų skatinimo komunikacijos gali būti skirstomos į dvejas reklaminių priemonių grupes:

  • ATL (Above the line) ir
  • BTL (Below the line).

ATL priskiriami tradiciniai reklamos būdai, tokie kaip:

  • reklama televizijoje,
  • radijo reklama,
  • reklama žurnaluose, laikraščiuose,
  • išorinė (lauko) reklama (pvz.: lauko stendai ar reklama ant autobusų).

BTL reklama susijusi su netradicine komunikacija ir reklamos galimybių naudojimu. Vienas iš tokios reklamos pavyzdžių Vilniuje: po miestą buvo išmėtytos didelės citrinos ir kurį laiką ten gulėjo, o paskui jų vietoje atsirado naujas Citroen modelis.

BTL reklamai priskiriama:

  • reklama internete (nors dabar jau mums tai panašiau į tradicinį reklamos būdą),
  • parodos,
  • reklama prekybos vietose ir kt.

BTL rinkodara išskirtinai skatina pardavimus būtent prekybos vietoje, darant įtaką pirkėjo apsisprendimui.

Nors netradicinė reklama (BTL) apima daug įvairių rinkodaros priemonių, tačiau kol kas Lietuvoje vienos iš populiaresnių yra: pardavimo vietos apipavidalinimas, žaidimai, loterijos, "laimės valandos", prekių priežiūra, degustacijos/prezentacijos ar įvairūs tyrimai prekybos vietoje.

Yra reklamos agentūrų, kurios specializuojasi konkrečiai BTL srityje ir jos gali pateikti originalias idėjas netradicinei reklamai, savo arba jūsų pasiūlytas idėjas įgyvendinti ar netgi pritaikyti užsienyje įgyvendintą BTL idėją.

Straipsnio autorė: Daiva Lukoševičiūtė