E-reklama

2012-01-19 23:20

Per pastaruosius 15 metų internetas tapo viena iš reklamos priemonių, kaip televizija ar radijas. Pasak turkų mokslininko Yasuf Kes, internetas yra naujausias ir moderniausias bendravimui skirtas būdas. Pastaraisiais metais interneto naudojimas reklamai sparčiai išaugo.

E-reklama - tai produktų ir paslaugų pristatymo infrastruktūra internete, kuri turi savo privalumų, tokių kaip greitis, nauji, pigiai pasiekiami vartotojų kanalai, pasiekiamumas visą parą, judančio vaizdo ir garso perdavimas, lengvas naudojimas, galimybė iš karto pakeisti reklaminį tekstą,galimybė virtualiai bendrauti, reklamuotis pasauliniu mastu ir kt. E-reklama padeda prarduoti prekes, nes ji suteikia galimybę reklamuoti jas.

Pirmieji internete reklamines paslaugas pradėjo teikti "Hot Wired". 1994 metais buvo atrastas reklamavimo elektroniniu paštu modelis. Tuo metu buvo kuriama daugiau e-reklamos modelių. Vėliau, tais pačiais metais, buvo sukurta banerių reklama. Tam, kad televizijoje reklama išpopuliarėtų prireikė 13 metų, radijuje - 38 metų, internete prireikė tik 5 metų.

E-reklama turi įvairių formų: reklaminiai skydeliai (baneriukai, baneriai), nuorodos į tinklalapius, svetainės rėmimas, patys internetiniai puslapiai, momentinė, greitai pasirodanti reklama (Pop-up) ir kita.

Remiantis gautais Amerikos ir Europos statistiniais duomenimis, 2009 metais reklama internete sudarė 18 % visai reklamai skirtų išlaidų. Didžiausia dalis šių išlaidų skirta puslapių optimizavimui paieškos sistemose (46%), baneriukams ir kitiems reklaminiams skydeliams tenka 30% visų išlaidų.

Svarbu žinoti pagrindinę informaciją apie kiekvieną e-reklamos būdą. Pavyzdžiui baneriukus, nuorodas svarbu talpinti tik tose internetinėse svetainėse, kur lankosi Jūsų auditorija. Pavyzdžiui, motomanų internetiniame puslapyje nepatalpinsite baneriuko į moterų drabužių parduotuvės internetinę svetainę. Taip pat baneriukas ar nuoroda turi patraukti puslapio lankytojo dėmesį tokiais užrašais kaip "Spausk čia", "Laimėk prizą" ar "Gauk nuolaidą".

Po banerių reklamos labiausiai paplitusi elektroninių laiškų reklama. Ji tapo tokia populiari, nes žmogus įsijungęs internetą visų pirmiausia tikrinasi savo elektroninio pašto dėžutę. Taip pat šis reklamavimo būdas yra nemokamas ir yra lengviau pasiekti savo tikslinę auditoriją bei lengva išmatuoti gaunamą rezultatą.

Svarbu paminėti, kad e-reklama turi teigiamos įtakos žmonių vartojimo kultūrai ir gamtos apsaugai.

Šiuo metu yra užduotis savo internetinę reklamą išskirti iš kitų internetinių reklamų, manoma, kad laimės išradingiausi, sugebantys atkreipti dėmesį ir taikantys naujausias programas.

Straipsnis parašytas remiantis turkų mokslininku Yasuf Kes (2011)